Regulamin sklepu online www.dietetyk-faruga.pl
§1 Definicje
- Dietetyk/ Usługodawca – Patrycja Faruga, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Dietetyk kliniczny Patrycja Faruga z siedzibą przy ul. Myśliwskiej 80, Pruchna 43-523 NIP: 5482734251, REGON: 387928535, firma jest wpisana do CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, organ prowadzący rejestr MINISTER ROZWOJU I TECHNOLOGII
- Klient/ Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktów lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Dietetykiem Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub korzysta z Usługi Elektronicznej, kiedy z treści Umowy wynika, że Umowa ta jest bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub korzysta z usługi Elektronicznej, kiedy z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego w oparciu o dane o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG.
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://dietetyk-faruga.pl/sklep, za pośrednictwem, którego Kupujący może dokonywać zakupów Produktów, dostępnych w ofercie Sprzedawcy.
- Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych osobowych, w przypadku Kupujących administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).
- Regulamin Sklepu online – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów oraz zasady świadczenia i korzystania z usług, w tym Usług Elektronicznych.
- Formularz Zamówienia – formularz służący do złożenia Zamówienia na Produkty. Uzupełnienie formularza wymaga dodania wybranych Produktów do Koszyka, wskazania sposobu płatności i uzupełnienia danych Klienta niezbędnych do zakupu.
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zakupu w formie elektronicznej dostępnego na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://dietetyk-faruga.pl/sklep. Złożenie Zamówienia możliwe jest także poprzez przesłanie go na adres e-mail Dietetyka wskazany w Regulaminie.
- Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana Klientowi, która umożliwia mu wyświetlenie podsumowania dot. Ceny poszczególnych Produktów, wprowadzenie kodów rabatowych, oraz złożenie Zamówienia. Dodanie Produktów do Koszyka nie stanowi ich rezerwacji (dot. w szczególności Produktów, których ilość jest ograniczona).
- Cena – wskazane w polskich złotych wynagrodzenie wraz z podatkami należne Dietetykowi z tytułu zawartej Umowy. Wszystkie podane w Sklepie ceny są cenami brutto.
- Cena ostatnia najniższa – najniższa cena, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni.
- Cena promocyjna – Cena Produktu w Sklepie po obniżeniu w związku z ogłoszeniem przez Dietetyka Promocji.
- Promocja – szczególne warunki zawarcia Umowy proponowane przez Dietetyka w określonym konkretnie czasie, z których Klient może skorzystać na określonych przez Dietetyka zasadach, np. obniżenie ceny Produktu, kody rabatowe.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Produkt – Treść cyfrowa lub Usługa Cyfrowa lub usługa będąca przedmiotem Umowy tj.:
- Plik, w tym e-book – plik elektroniczny zawierający treść przeznaczoną do odczytu, dostępny do pobrania po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę. Plikiem elektronicznym jest e-book lub inny dokument, który ma postać elektroniczną w formacie PDF i nie jest zapisany na żadnym nośniku materialnym. Kupujący uzyskuje dostęp na czas oznaczony lub na czas nieoznaczony, zgodnie z opisem tego Produktu.
- Plan dietetyczny/ Plan żywieniowy/ Jadłospis – plik do pobrania w formacie PDF. Kupujący uzyskuje dostęp na czas oznaczony lub na czas nieoznaczony, zgodnie z opisem tego Produktu.
- Konsultacja dietetyczna online – rozmowa realizowana przez Sprzedawcę na odległość, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej na odległość (aplikacja Google Meet, WhatsApp) w terminie zarezerwowanym przez Kupującego. Czas trwania i zakres Konsultacji online jest z góry określany przed zakupem w Sklepie, w opisie danej Konsultacji online.
- Usługa/Współpraca indywidualna – usługa polegająca na konsultacji i/lub opracowaniu spersonalizowanej diety (w tym indywidualnego jadłospisu), którą Kupujący może wykupić w planie 1 lub 3 miesięcznym. Czas trwania, termin i zakres Współpracy indywidualnej jest z góry określany przed zakupem w Sklepie.
- Treść cyfrowa/ Produkt cyfrowy – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Dietetykiem a Klientem za pośrednictwem Sklepu lub w inny sposób, w szczególności poprzez złożenie Zamówienia na adres e-mail Dietetyka i opłacenie złożonego Zamówienia przez Klienta. W ramach Umowy Dietetyk zobowiązuje się do udostępnienia Treści lub Usługi cyfrowej, a Klient do zapłaty Ceny. Umowa zawierana jest z chwilą przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Dietetyka.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługa pozwalającą na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
- Usługa Elektroniczna – Świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.), przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).
- Wymagania techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest konieczne do współpracy z Dietetykiem w ramach systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Sklep, w tym do dostarczenia Klientowi Treści cyfrowych, świadczenia Usług cyfrowych lub Usług elektronicznych.
- Konsultacja dietetyczna – Usługa cyfrowa lub usługa umożliwiająca Klientowi uzyskanie od Dietetyka porady dietetycznej.
- Reklamacja – tryb dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy w związku z brakiem zgodności Produktu cyfrowego z umową.
- Newsletter – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę, polegająca na wysyłaniu informacji marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.
§2 Kontakt
- Adres korespondencyjny Dietetyka: Dietetyk kliniczny Patrycja Faruga, ul. Myśliwska 80, 43-523 Pruchna, e-mail: kontakt@dietetyk-faruga.pl
- Dietetyk udziela odpowiedzi na wiadomości wysłane na ww. adresy w Dni robocze zgodnie z kolejnością wpływu.
§3 Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem Sklepu, Klient może zawrzeć z Dietetykiem Umowę, której przedmiotem jest w szczególności: dostarczenie Treści cyfrowych (np. e-booków, planów dietetycznych), świadczenie Usług cyfrowych przez Dietetyka (np. Konsultacji dietetycznej), świadczenie usług (np. stacjonarna Konsultacja dietetyczna).
- Klient jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu przed zawarciem Umowy. W przypadku, jeżeli Klient nie akceptuje jego postanowień, nie powinien składać Zamówienia.
- Klient Sklepu jest zobowiązany do:
- niedostarczania podczas korzystania ze Sklepu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem Formularza Zamówień,
- korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sklep w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także zgodnie z zwyczajami i zasadami współżycia społecznego,
- niemodyfikowania w sposób nieuprawniony treści dostarczanych przez Sklep w szczególności Cen lub opisów Treści lub Usług cyfrowych,
- podawania w udostępnionych w ramach Sklepu formularzach, jak i w trakcie współpracy z Dietetykiem wyłącznie prawdziwych, aktualnych i niezbędnych danych, jak i niezwłocznego ich aktualizowania, jeśli jest to uzasadnione treścią zawartej Umowy,
- w przypadku zawarcia Umowy terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta kosztów w pełnej wysokości.
- W przypadku umożliwienia Klientom zapoznania się z opiniami innych Klientów na stronie Sklepu Dietetyk podejmuje uzasadnione kroki celu weryfikacji, czy opinie są rzetelne i zamieszczone przez osoby, które rzeczywiście korzystały z Produktów. Weryfikacja opinii odbywa się przez bezpośredni kontakt z osobą, która je wystawiła. Wystawienie opinii jest zawsze dobrowolne, pozbawione cech konfliktu interesów. Publikacja opinii następuje za zgodą osoby, która ją napisała. Opinie odnośnie Dietetyka są także gromadzone na serwisach zewnętrznych stosujących własne systemy weryfikacji, niezależne od Dietetyka (https://www.znanylekarz.pl i w wizytówce https://www.google.com).
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkty i Usługi zgodne z Umową.
- Dostarczenie Produktów, Treści cyfrowych i Usług cyfrowych odbywa się poprzez Internet.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z Wymaganiami technicznymi niezbędnymi do korzystania z Produktów, zawartymi w dalszej części Regulaminu.
§4 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Do Usług Elektronicznych świadczonych bezpłatnie na rzecz Klienta przez Usługodawcę jest:
- Usługa zawierania Umów z Usługodawcą na zasadach określonych w Regulaminie,
- Usługa składania Zamówień na zasadach określonych w Regulaminie,
- Usługa korzystania przez Klientów z Koszyka,
- Usługa udostępniania Treści i Usług cyfrowych na stronie internetowej dietetyka.
- Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego i zgodnego z prawem funkcjonowania Sklepu.
- Klient powinien poinformować Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail lub korespondencyjny Dietetyka.
- W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do kontaktu, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Usługodawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji.
- Powyższą instrukcję zgłaszania reklamacji należy traktować jako rekomendację, która nie uniemożliwia złożenia reklamacji w innej formie wybranej przez Klienta.
§5 Formy płatności
- Sprzedawca umożliwia dokonanie płatności online – tj. przedpłaty online przelewem bankowym, przez szybkie przelewy PayByLink, Blika, poprzez zewnętrzny system płatności imoje ING.
- Po wcześniejszym uzgodnieniu z Dietetykiem, płatność może być zrealizowana przelewem bankowym bezpośrednio na konto Dietetyka.
- Dowód dokonania zakupu przez Klienta Sklepu zostanie przekazany za pośrednictwem wiadomości e-mail.
§6 Składanie zamówienia i zawarcie umowy
- Zakup Produktów oferowanych w Sklepie tj. Treść cyfrowa lub Usługi, odbywa się na stronie Sklepu.
- Charakterystyka Produktu, specyfikacja i szczegółowe warunki współpracy znajdują się na stronie Sklepu.
- Ceny Produktu prezentowane są Klientowi na stronie internetowej Sklepu oraz w trakcie składania Zamówienia. Wszystkie Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto, uwzględniającymi podatki.
- Produkty mogą być prezentowane w Sklepie w ramach przedsprzedaży lub w Promocji, której warunki zamieszczone są w Sklepie. Cena wskazywana przez Dietetyka obok Ceny Promocyjnej jest najniższą ceną, w jakiej produkt był dostępny w sklepie w ciągu ostatnich 30 dni (Ostatnia Najniższa Cena).
- W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest wykonanie przez Kupującego następujących czynności:
- dodanie Produktu lub Usługi do koszyka,
- wypełnienie Formularza zamówienia z uwzględnieniem wszystkich wskazanych danych niezbędnych do wystawienia rachunku lub faktury,
- wybór formy płatności,
- akceptacja Regulaminu Sklepu,
- potwierdzenie woli zawarcia umowy poprzez wybranie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub równorzędnego,
- dokonanie płatności za całość przedmiotu Zamówienia zgodnie z wybraną metodą płatności.
- Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy. Warunkiem złożenia Zamówienia jest bowiem prawidłowe i kompletne wypełnienie Formularza zamówienia. W Formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, dokładny adres, adres poczty elektronicznej oraz danych dotyczących Umowy tj.: wybrany Produkt, sposób płatności za Produkt przez Klienta.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest również podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, w tym NIP.
- W przypadku omyłkowego błędnego podania danych osobowych, Klient jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Dietetyka o takim zdarzeniu i wskazania prawidłowych danych na adres e-mail Dietetyka.
- Umowę uważa się za zawartą chwilą przyjęcia Zamówienia przez Dietetyka. Następuje ono w formie przesłania wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia. W przypadku Zamówienia, które należy opłacić na podstawie faktury wystawionej przez Dietetyka, Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny w pełnej wysokości w terminie wskazanym na fakturze wystawionej przez Dietetyka. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku Umowę uważa się za niezawartą.
§7 Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe
- Treści i Usługi cyfrowe oferowane na stronie Sklepu dotyczą treści edukacyjnych związanych z dietetyką, zdrową dietą lub stanowią zindywidualizowane treści zdrowotno-profilaktyczne. W ramach Umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Dietetyk udostępnia Klientowi Treści cyfrowe i/lub Usługi cyfrowe zgodnie z Zamówieniem Klienta.
- Realizacja Zamówienia oznacza, że Dietetyk dostarcza Klientowi dane umożliwiające dostęp do treści zgodnych z Zamówieniem Klienta. Dane te są udostępniane na adres e-mail wskazany podczas składania Zamówienia.
- Ze względu na rodzaj i czas trwania Usług cyfrowych lub Treści cyfrowych poszczególne warianty Treści lub Usług cyfrowych mogą różnić się swoim zakresem oraz poziomem dostępów do materiałów.
- Wszystkie Usługi cyfrowe i Treści cyfrowe prezentowane są na stronie Sklepu. Dostęp do zawartości Zamówienia zostanie przyznany Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
- Z chwilą uzyskania dostępu do zamówionej Treści lub Usługi cyfrowej, w szczególności poprzez przesłanie linka do ściągnięcia materiałów, przedmiot Umowy uważa się za dostarczony w całości Klientowi.
§8 Realizacja zamówienia
- Dostęp do zakupionego Produktu (e-booków) jest przyznawany automatycznie po autoryzacji płatności. Kupujący otrzymuje e-mail z plikiem do pobrania. Należy pobrać plik, ponieważ dostęp wygasa po 14 dniach.
- Konsultacja online jednorazowa:
- konsultacja odbywa się po dokonaniu zamówienia i opłaceniu Usługi przez Klienta na stronie Sklepu,
- po potwierdzeniu zamówienia, Dietetyk i Klient poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie ustalają dogodny termin konsultacji dla obu stron, konsultacja odbywa się do 30 dni od daty zamówienia,
- Klient otrzymuje na adres e-mail (podany w Formularzu zamówienia) ankietę, którą należy odesłać na adres e-mailowy Dietetyka, nie później niż 5 dni przed wyznaczoną datą spotkania,
- Ankieta zawiera dane o stanie zdrowia Klienta tak, aby dietetyk mógł przygotować się odpowiednio do konsultacji, w przypadku braku ankiety zwrotnej, konsultacja zostaje odwołana i należy ustalić kolejny termin konsultacji w terminie do 2 tygodni. Możliwe opóźnienia w dostarczeniu dokumentów należy zgłosić wcześniej mailowo i ustalić indywidualnie,
- Dietetyk może zlecić dodatkowe badania w celu dokonania dokładnej analizy stanu zdrowia i w sytuacji podejrzenia chorób w związku z dolegliwościami prezentowanymi przez Klienta. Może się to wiązać z dodatkowymi kosztami, których wysokość jest zależna od przypadku i które Klient musi ponieść samodzielnie.
- Dietetyk nie udziela dodatkowych mailowych konsultacji dietetycznych przed spotkaniem,
- link do konsultacji zostanie przesłany na minimum 2 godziny przed godziną planowanego spotkania,
- Dietetyk może zmienić termin spotkania, gdy nie będzie się ono mogło odbyć z przyczyn losowych (np. choroba). Klient zostanie o takim przypadku powiadomiony e-mailowo lub telefonicznie. Strony podejmą wspólne starania w celu ustalenia innego dogodnego terminu spotkania. W takim wypadku Klient będzie mógł także zrezygnować z zawartej Umowy.
- w razie nieobecności Klienta na spotkaniu w umówionym terminie, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Dietetykiem, w celu umówienia nowego, dogodnego dla obu stron terminu spotkania. Chęć przesunięcia wizyty należy zgłosić najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem spotkania. Przekroczenie tego terminu, co do zasady, skutkuje brakiem możliwości przesunięcia terminu, brakiem zwrotu opłaty za Konsultację dietetyczną oraz uznaniem, że usługa została wykonana w całości.
- spóźnienie się na umówioną konsultację może spowodować, że nie wszystkie jej elementy zostaną spełnione,
- w terminie do 3 dni roboczych Klient otrzymuje na e-maila, w formie pliku PDF zalecenia żywieniowe omówione podczas konsultacji.
- Współpraca indywidualna na 1 miesiąc i 3 miesiące
- współpraca indywidualna odbywa się po dokonaniu zamówienia i opłaceniu Usługi przez Klienta na stronie Sklepu,
- współpraca indywidualna na 1 miesiąc „na start” obejmuje 2 konsultacje online po 30 minut, oraz jadłospis 7-dniowy
- współpraca indywidualna na 3 miesiące „dla ambitnych” obejmuje 4 konsultacje online po 30 minut, oraz 2 jadłospisy 7-dniowe
- w przypadku powyższych współprac (1 miesiąc i 3 miesiące) pierwsza wizyta odbywa się przed otrzymaniem jadłospisu, a kolejne w terminach ustalonych podczas pierwszej konsultacji,
- pierwsza konsultacja odbywa się według regulaminu konsultacji online jednorazowej zgodnie z §8 pkt 2 (b, c, d, e, f, g, h, j)
- w razie nieobecności Klienta na spotkaniu (pierwszym lub kolejnych) w umówionym terminie, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Dietetykiem, w celu umówienia nowego, dogodnego dla obu stron terminu spotkania. Chęć przesunięcia wizyty należy zgłosić najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem konsultacji. Przekroczenie tego terminu, co do zasady, skutkuje brakiem możliwości przesunięcia terminu, brakiem zwrotu opłaty za współpracę indywidualną oraz uznaniem, że konsultacja się odbyła,
- Jadłospis 7-dniowy Klient otrzymuje (na maila w formie pliku PDF lub otrzymuje dostęp do aplikacji mobilnej Make Me Diet, gdzie znajduje się jadłospis) do 7 dni roboczych od terminu pierwszej konsultacji, a w przypadku współpracy 3 miesięcznej, drugi jadłospis Klient otrzymuje w terminie 7 dni roboczych od 3 konsultacji,
- Jadłospis 7-dniowy jest przygotowany przez Dietetyka na podstawie informacji uzyskanych z ankiety oraz podczas pierwszej konsultacji, Klient ma prawo zmiany 2 potraw w zakresie jednego jadłospisu w terminie do 3 dni od daty otrzymania jadłospisu.
- Konsultacje odbywają się poprzez narzędzie Google Meet lub aplikację WhatsApp.
- Usługi i treści cyfrowe świadczone przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej.
- W uzasadnionych przypadkach, po otrzymaniu ankiety od Klienta, Dietetyk może odmówić współpracy, w takiej sytuacji Klient otrzyma pełny zwrot kosztów.
§9 Odpowiedzialność Dietetyka
- Dietetyk posiada odpowiednie kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych w dziedzinie dietetyki.
- Klient przystępując do współpracy z Dietetykiem oświadcza, że jest świadomy, że:
- usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i oczekiwanych przez Klienta skutków,
- zatajanie informacji bądź podanie nieprawdziwych informacji na temat swojego stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów może negatywnie wpłynąć na stan zdrowia,
- niestosowanie się przez niego lub wybiórcze stosowanie się do uzyskanych zaleceń może przynieść negatywny skutek pod kątem stanu zdrowia, a nawet życia,
- ryzyko wystąpienia efektów ubocznych jest znikome, jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwwskazań przy stosowaniu danej suplementacji i sposobu żywienia.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania planu żywieniowego i suplementacji przygotowanej przez Dietetyka, zatajenie lub podanie nieprawdziwych informacji na temat Klienta, jak i innych niezależnych od Dietetyka okoliczności.
- Wszystkie informacje, które Dietetyk uzyskuje w trakcie świadczenia usług dla Klienta, objęte są tajemnicą i nie są przekazywane osobom trzecim, chyba że Klient wyrazi zgodę na bezpłatne rozpowszechnienie określonych informacji w ustalonym przez obie strony Umowy celu i formie.
§10 Reklamacje
- Dietetyk ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za niezgodność Produktu z Umową. Szczegóły dotyczące niezgodności Usługi cyfrowej, Treści cyfrowej lub innej usługi z Umową w odniesieniu do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta regulują przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Uprawnienia z tytułu niezgodności Usługi lub Treści cyfrowej z Umową w niniejszym paragrafie dotyczą wyłącznie Klientów Sklepu będących Konsumentami.
- W zakresie niezgodności z Umową Przedsiębiorcom na prawach konsumenta przysługują prawa z art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta oraz art. 385(5), art. 556(4) w zw. z 558 § 1 zdanie drugie, art. 556(5) Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Treści lub Usługi cyfrowej z Umową Klient powinien skontaktować się z Dietetykiem wskazując jednocześnie swoje roszczenie i rodzaj niezgodności Treści lub Usługi cyfrowej z Umową.
- W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji w zgłoszeniu reklamacyjnym rekomenduje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności z umową oraz danych kontaktowych składającego reklamację. Rekomendacje podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności z Umową.
- Dietetyk może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową we wskazany sposób jest niemożliwe lub wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów dla Dietetyka.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Treści lub Usługi cyfrowej z Umową oraz wartość Treści lub Usługi cyfrowej zgodnych z Umową.
- Dietetyk doprowadza Treść lub Usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym terminie od chwili, w której Dietetyk został poinformowany o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niezgodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Dietetyk.
- Jeżeli Treść lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Dietetyk nie doprowadził Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową;
- brak zgodności z Umową występuję nadal, mimo, że Dietetyk próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową;
- z oświadczenia Dietetyka lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niegodności dla Konsumenta.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od zgłoszenia Reklamacji.
- Jeżeli Klient będący Konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu niezgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową wystosował odpowiednie żądania do Dietetyka, a Dietetyk nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Dietetyk odpowiada za brak zgodności z umową Treści lub Usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili jej dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Treści lub Usługi cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia.
- Dietetyk nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Treści lub Usługi cyfrowej z Umową, jeżeli ten brak podstępnie zataił.
- Domniemanie wskazane w ust. 10 nie ma zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Dietetyk poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
- Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy z Dietetykiem, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
§11 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy z zastrzeżeniem zdarzeń wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w tym w szczególności tych wskazanych poniżej.
- Jeśli w toku zakupu Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraził zgodę na wykonanie Umowy i dostarczenie mu Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, traci on prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Dietetykiem.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta także wówczas, jeśli przedmiotem Umowy jest świadczenie usług, za które Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani do zapłaty ceny, jeżeli zostali oni poinformowani i przyjęli do wiadomości przed rozpoczęciem świadczenia, że utracą prawo odstąpienia od Umowy i jeżeli Dietetyk wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą. W przypadku wykonania części świadczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy zgodnie z art. 35 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- Działalnie Sklepu opiera się na dostarczaniu Klientowi Treści lub Usług cyfrowych. W związku z tym rozpoczęcie korzystania z Treści lub Usługi cyfrowej przed upływem 14 dni od dnia dokonania zakupu powoduje utratę prawa odstąpienia od Umowy.
- Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie Dietetyka o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia. Złożenie oświadczenia polega na wysłaniu informacji Dietetykowi o wykonaniu przysługującego mu prawa. Oświadczenie to może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Klient może w szczególności skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, dostępnego poniżej Regulaminu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Dietetyk zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie.
§12 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego są przetwarzane w celu zawarcia i realizacji zawartej umowy sprzedaży, w tym w celu dostarczenia Produktu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Podanie danych osobowych w tym celu jest niezbędne.
- Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce prywatności (RODO) dostępnej na stronie: https://dietetyk-faruga.pl/polityka-prywatnosci/
§13 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu oraz zakupionych Produktów niezbędne jest posiadanie przez Kupującego:
- urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet, telefon);
- odpowiednio skonfigurowana przeglądarka internetowa, która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów JavaScript.
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail, umożliwiające odbieranie wiadomości pocztowych przez Kupującego.
- Dla bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu i jego Produktów zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Kupujący posiadało w szczególności: aktualny system antywirusowy, skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall), zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa, aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz JavaScript w przeglądarce internetowej, oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Produktów oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu Sklepu online, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niedostosowanie się Kupującego do przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym, z którego korzysta.
- W szczególności chodzi o przypadki, gdy Kupujący źle skonfigurował lub w ogóle nie skonfigurował konta poczty elektronicznej i z tego powodu nie docierają wiadomości e-mail od Kupującego do Sprzedawcy lub od Sprzedawcy do Kupującego.
§14 Prawa własności intelektualnej
- E-booki, plany dietetyczne i inne treści prezentowane w Sklepie (Treści cyfrowe) stanowią utwór w rozumieniu art. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz treść cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
- Klient zobowiązuje się do przestrzegania warunków niniejszej licencji udzielanej na dostępne w ramach Sklepu Treści cyfrowe. Dietetyk może ustalić odrębne zasady licencji dla poszczególnych Treści cyfrowych zamieszczając stosowny zapis w opisie danej treści.
- Klient ma prawo korzystać z Treści cyfrowych wyłącznie na własny użytek w zakresie określonym Regulaminem, udzieloną licencją oraz przepisami o ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Z chwilą dokonania płatności Klientowi zostaje udzielona niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna, bez prawa sublicencjonowania i nieograniczona terytorialnie licencja na korzystanie z Treści cyfrowych. Licencja zostaje zawarta na czas 5 lat, przy czym po upływie tego okresu w sposób automatyczny (bez potrzeby zawierania odrębnej umowy licencyjnej) zostaje udzielona na czas nieoznaczony.
- Licencja na Treści cyfrowe, o których mowa w ust. 4, jak i na wszelkie inne Treści cyfrowe udostępnione nieodpłatnie w ramach Sklepu zostaje udzielona na następujących polach eksploatacji:
- wielokrotnego pobrania Treści cyfrowej i jej zapisu techniką cyfrową w pamięci urządzenia;
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia Treści cyfrowej w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania Treści cyfrowej jest niezbędne jest jego zwielokrotnienie;
- trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania Treści cyfrowej techniką cyfrową.
- Licencja udzielona Klientowi nie upoważnia go w szczególności do:
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia Treści cyfrowych w całości lub w części, w celu innym niż zwielokrotnienie na własny użytek,
- wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości Treści cyfrowej w dostępnych na stronie Sklepu,
- odpłatnego rozpowszechniania Treści cyfrowych, dostępnych na stronie Sklepu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
- nieodpłatnego rozpowszechniania Treści cyfrowych, dostępnych na stronie Sklepu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z warunkami licencji. Dokonując akceptacji Regulaminu Klient potwierdza, że zapoznał się i akceptuje postanowienia licencji. Powyższe dotyczy także szczegółowych warunków licencji, jeśli zaprezentowano je odrębnie w opisie Treści cyfrowej, w szczególności podczas składania Zamówienia przez Klienta.
- W przypadku wykrycia przez Dietetyka działań Klienta lub osób trzecich działających na zlecenie lub w porozumieniu z Klientem naruszających prawa autorskie do Treści cyfrowych, Dietetyk może dochodzić naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych.
§15 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Dietetyk wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartą Umową na drodze postępowania mediacyjnego.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Dietetykiem,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
§16 Newsletter
- Kupujący w trakcie realizacji Zamówienia, jak i niezależnie od niego, może zapisać się do Newslettera Sprzedawcy.
- Newsletter polega na wysyłaniu przez Sprzedawcę informacji marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.
- Kupujący w celu skutecznego zapisu do Newsletter’a jest zobowiązany do prawidłowego podania adresu e-mail, na który informacje mają być wysyłane oraz potwierdzenia subskrypcji.
- Potwierdzenie subskrypcji odbywa się po zapisie. Polega na potwierdzeniu zapisu przez Kupującego poprzez zalogowanie się do skrzynki pocztowej podanego adresu e-mail i kliknięciu w umieszczony w wiadomości potwierdzającej link aktywacyjny.
- Kupujący może w każdej chwili wycofać wyrażoną zgodę przy użyciu opcji anulowania subskrypcji (wypisać się), która jest dostępna w każdej wiadomości marketingowej wysyłanej przez Sprzedawcę.
- Kupujący może także zwrócić się bezpośrednio do Sprzedawcy w celu wycofania zgody na otrzymywanie newsletter’a w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania przed odwołaniem zgody.
- Klient nie jest zobowiązany do świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, a dane te są przetwarzane przez przedsiębiorcę wyłącznie w celu wykonania umowy i dostarczenia newsletter’a.
§17 Postanowienia końcowe
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień zawieranej Umowy następuje przez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia oraz przekazaniem aktywnego linku do treści niniejszego Regulaminu.
- Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie na stronie internetowej Sklepu.
- Dietetyk może wprowadzać zmiany w tym Regulaminie z ważnych przyczyn, w tym, jeżeli zmienią się warunki zawarcia Umowy, przy zmianie obowiązujących przepisów, przy wprowadzeniu nowych Treści lub Usług cyfrowych, a także przy zmianie rozwiązań informatycznych. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20.08.2024 r.
- Regulamin podlega prawu polskiemu, ponadto sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Usługodawca: …
Oświadczam, że odstępuję od Umowy następujących Treści cyfrowej, Usług cyfrowych lub usługi … (nazwa Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej lub Usługi)
Cena brutto: …
DANE IDENTYFIKUJĄCE:
Imię i nazwisko: …
Data zawarcia Umowy: …
Zwrotu płatności proszę dokonać: przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez przy zakupie / na rachunek bankowy o następującym numerze: …
Podpis oraz data